Pojďme děti, budeme si hrát! Stále ještě z domova.

tak_to_je_muj_koblizek_iii.jpg
  • 6.4.2021
  • Mgr. Pavlína Klejšmíd

Od 1. března 2021 musela být uzavřena z důvodu usnesení vlády v rámci boje s pandemií i všechna předškolní zařízení. To se dotklo i provozu dětských skupin v rezortu ministerstva obrany.

„Na rozhodnutí se čekalo do pozdních večerních hodin, proto i oznámení rodičům a další nezbytné činnosti s tímto rozhodnutím spojené, musely být připravené a rychlé,“ říká ředitelka pražských dětských skupin Klára Bielová. Při představě distanční výuky v předškolním zařízení se většině z nás objeví úsměv na tváři a vybaví představa dítěte sedícího na nočníku před monitorem s myší v ruce a sluchátky na uších z vtipů, které ihned začaly kolovat po internetu. Skutečnost je však zcela jiná. Děti jsou malé a potřebují především neztratit kontakt. „Při hledání řešení jsme se zaměřovali na udržení kontaktu s dětmi, na činnosti, které by mohly děti zabavit i doma, a také na to, aby naše tzv. výchova na dálku byla zároveň v souladu s Plánem výchovy a péče, který vždy připravujeme na celý rok,“ říká Bielová.

Jak to tedy probíhá v praxi?

„Děti nám moc chybí,“ říká Veronika Hrdličková z druhé dětské skupiny v Praze a pokračuje: „Všechny naše aktivity propojujeme na interakci dítě a rodič a přizpůsobujeme samozřejmě věku dětí. Březen nám nabídl mnoho krásných témat, která jsme využili. Je měsícem knihy, tak jsme se zaměřili na pohádky a také na pozorování probouzející se přírody s nástupem jara včetně příprav na Velikonoce. Náš cíl spočívá především v inspirativních tipech na společné aktivity dětí a rodičů v domácím prostředí. Zabavit dítě na celý den a ještě k tomu pracovat, to není snadné.“ Každý nový týden připravují vychovatelky nový výukový materiál, který je zaslán rodičům.  A jak takový výukový úkol pro předškolní děti může vypadat? „Připravili jsme pohádku O Koblížkovi. Děti si Koblížka podle návodu vyrobily, čímž procvičily jemnou motoriku a zapojily i fantazii. Přidali jsme pár písniček a tanečků v podobě textů a videí na pohybové aktivity a na závěr recept na samotné koblížky. Ty se mimochodem dětem moc povedly a také jim chutnaly, dle zpráviček od rodičů,“ uvádí jako příklad vychovatelka Hrdličková. Vždy je také pro děti připravena oddychová činnost v podobě omalovánek na dané téma.

Rodiče jsou skvělí

Dobrý den, zdravíme do školky a děkujeme za nálož dalších úkolů. Sváťa se na školkový e-mail vždycky moc těší. Úkoly se snažíme plnit poctivě. Po vystřihování a lepení zvířátek z minulého týdne se budeme lepit ke stolu ještě týden následujícíJ. Posíláme ještě pár fotek. Úkoly s koblížky bodovaly a tak jsme nejen vyráběli, ale i smažili. Téma zvířátek bylo taky fajn. Mimo lepení a spojovaček jsme zařadili do našeho herního repertoáru i Člověče nezlob se se zvířecími figurkami. Myslíme, že nás ta naše cácorka bude brzy porážet. Přejeme hodně sil a zdraví. Pazděrovi.

Dobrý den, Matouškovi se pohádka moc líbila. Koblížka jsme si vyrobili a úkoly s chutí vymaloval a udělal. Nápad s úkoly na týden se nám líbí. Jste šikovné paní učitelky. Pěkný zbytek týdne. Mamka a Matoušek Kalivodovi.

„Popravdě jsme ani nečekali, jak skvěle se rodiče zapojí. Uvědomujeme si, že to mají v této době složité. Home office nebo práce tzv. na střídačku, péče o domácnost a k tomu celodenní péče o děti. Proto jsme rádi, že si najdou čas na zpětnou vazbu v podobě hezkých zpráv a fotek. Mile nás to překvapilo a je to pro nás všechny velkou motivací. Každá taková zpráva a fotka nás nejen potěší, ale říká nám i to, že má naše práce smysl a že to všichni zvládneme,“ říká ředitelka Bielová.

Fotogalerie